Ion Alexandru ARDEREANU: ASPECTE ALE MUZICII BIZANTINE DIN ”BIZANȚUL DE DUPĂ BIZANȚ”

DOI: xxxxxxxxx

Cuvinte cheie: Istoria muzicii; Muzică Bizantină; Bizanț după Bizanț;

Rezumat:
Prezentul studiu face o scurtă incursiune în realitățile muzicale religioase bizantine respectiv a modului în care acestea au continuat să se manifeste după căderea Constantinopolului în spațiul ortodox Balcanic și nord – dunărean (românesc) până în ziua de astăzi.

Referințe:
– Bogdan, R. (2013). Ediții românești ale Anastasimatarului. Altarul Banatului 2/2013. Timișoara, România: Editura Mitropoliei Banatului.
– Iorga, N. (2002). Bizanț după bizanț. București, România: Editura Gramar
– Muntean, V. (2004). Istoria creștinătății de la Hristos până la Reformă. București, Românsia: Editura Sigma
– Roumanou, K. (1973). Great Theory of Music by Chrisanthos of Madytos, Indiana, SUA: Indiana University Press
– Strunk, O. (1962). A cypriote in Venice. Copenhaga, Danemarca: Natalicia Musicologica

Data publicării:
15.07.2024

Licență:

This work is licensed under a CC BY Creative Commons Attribution 4.0 International License, which permits any use, reproduction, distribution, self-archiving and citation of the work as long as the authors are credited. The complete bibliographical data of Symbolon Journal must also be indicated, which you can find in the How to cite section on this page. If possible, please also place a link leading to the original publication. Copyright of articles belongs to the authors.

2025 © Asociația pentru Cultură Bănățeană

email redactia@cs-embe.ro

2025 © Asociația pentru Cultură Bănățeană

2025 © Asociația pentru Cultură Bănățeană

email redactia@cs-embe.ro

2025 © Asociația pentru Cultură Bănățeană